| شناسایی توانمندی های منابع انسانی به منظور ارتقای برند سازمانی (مورد مطالعه: شرکت صنایع شیر ایران، پگاه) |
| کد مقاله : 1030-IRANFHSCONF |
| نویسندگان |
|
سیدمحمدرضا سبحانی پور *1، علیرضا داوطلب قوچانی2 1عضو هیات علمی رشته مدیریت دولتی دانشگاه طلوع مهر 2مرکز جامع خدمات حوزه |
| چکیده مقاله |
| هدف این پژوهش، شناسایی و اولویتبندی توانمندیهای منابع انسانی مؤثر بر ارتقای برند سازمانی در شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) بود. با توجه به نقش حیاتی برند سازمانی به عنوان دارایی نامشهود و استراتژیک در ایجاد مزیت رقابتی پایدار، و با عنایت به شکاف موجود در ادبیات پژوهشی در خصوص بررسی همزمان توانمندیهای منابع انسانی و برند سازمانی در صنایع تولیدی ایران، این پژوهش درصدد برآمد تا با رویکردی ترکیبی (کیفی-کمی) به این مهم بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، ترکیبی (کیفی-کمی) است. در مرحله کیفی، دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با 14 نفر از خبرگان جمعآوری و با استفاده از تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. در مرحله کمی، پرسشنامهای محققساخته بر اساس یافتههای کیفی طراحی و اولویتبندی توانمندیها بر اساس میانگین اهمیت انجام گرفت. یافتههای حاصل از تحلیل کیفی منجر به شناسایی 45 کد اولیه و در نهایت دستهبندی آنها در قالب 4 مقوله اصلی و 9 زیرمقوله گردید. در شرکت پگاه، بیش از آنکه متکی بر تبلیغات و فعالیتهای بازاریابی بیرونی باشد، ریشه در رفتار، نگرش و توانمندیهای منابع انسانی دارد. برند قوی از درون سازمان و از طریق سرمایهگذاری در توسعه شایستگیهای کارکنان ساخته میشود. بر این اساس، پیشنهاد میشود مدیران سازمان با طراحی برنامههای آموزشی هدفمند، ایجاد سیستمهای انگیزشی همسو با ارزشهای برند، و تقویت فرهنگ سازمانی، زمینه ارتقای مستمر برند سازمانی را از مسیر توسعه سرمایه انسانی فراهم آورند. |
| کلیدواژه ها |
| برند سازمانی، توانمندیهای منابع انسانی، مهارتهای ارتباطی، شایستگی کارکنان، صنعت لبنیات، شرکت پگاه. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |